Marturie

Scrie o marturie aici despre Parintele Argatu

Articole recente
Scrie un articol
CANONUL 2 AL SF. DIONISIE - FEMEIA NECURATA NU POATE INTRA IN BISERICA.

CANONUL 2 AL SFANTULUI DIONISIE ALEXANDRINUL (+264)

Canonul interzice în mod direct şi neinterpretabil, ca femeile ce se află în perioada necurăţiei lor lunare:

1.- SA NU INTRE IN BISERICA, zicând că acest lucru este de la sine ştiut şi ar fi de "prisos" să mai întrebe pe cineva. Dacă femeia este "credincioasă şi cucernică nici n-ar indrăzni să intre în Biserică" în această perioadă, după cum şi Sf.Scripturi poruncesc.
.......Sf Dionisie face apel la conştiinţa femeilor si la respectul pe care trebuie sa-L arate lui Dumnezeu şi lucrurilor sfinte; teama lor faţă de Dumnezeu, de a nu-i călca porunca şi de a nu întina "Casa lui Dumnezeu" - BISERICA.
.......Sf Dionisie a considerat ca porunca de a nu intra femeia necurată în Biserică se ştie din vechime şi face parte din tradiţia femeii şi este respectată, atenţionând pe acele femei care ar mai îndrăzni, aducându-le aminte că trebuie să fie "credincioase şi cucernice" în a respecta Casa lui Dumnezeu.
.......Este mare păcat pentru cei ce încearcă o interpetare peiorativă a sensului că n-ar fi vorba de Biserică nescriind cuvantul biserică ci Casa lui Dumnezeu. Vreau să-i intreb pe acestia şi pe preoti, la care Casă a lui Dumnezeu" se referă Sf Dionisie, la casa de adunare a pocăiţilor, nu la Biserică? Mantuitorul când alungă pe vânzători şi pe schimbătorii de bani din templu, nu îl numeşte "Casa Tatălui Meu"? Biserica nu este Casa lui Dumnezeu ? Iar Capul Bisericii nu este Hristos? Biserica este trupul tainic iar Hristos este Capul Bisericii.Cum am învăţat şi cum vorbim la oameni?
.......Este mare păcat să ignori pur şi simplu Biserica scoţând-o din sfera "lucrurilor sfinte" de care nu trebuie să se atingă femeia necurată.
Unii credincioşi cred şi unii preoţi îndeamnă pe femeia necurată să intre în Biserică, numai să nu se împărtăşească şi să nu sărute icoanele. Mare păcat este şi o greşeală enormă pentru preot ca îndrumător şi pentru credincios ca ascultător să ignore Biserica.
.......Îi întreb pe acei credincioşi şi preoţi, de ce scot Biserica înafara sferei "lucrurilor sfinte"? Biserica nu este un lucru sfânt? Este mai sfântă icoana care stă în biserică decât biserica însăşi? Atunci ce diferenţă este pentru tinerii de azi dintre biserică şi discotecă? Care este mai sfântă? Cum trebuie să intre în una şi cum trebuie să intre în alta? Îi determinăm noi preotii să facă o diferenţă? Cum de s-a ajuns la o aşa degradare de conştiinţă şi de responsabilitate sarcedotală?
Aduceţi-vă aminte dragii mei, că Biserica după terminarea ei a sfinţit-o un episcop şi un sobor de preoţi şi nu un preot. Daca îndemnăm pe credincioşi să nu se atingă de lucrurile pe care le sfinţeşte preotul, atunci pentru lucrurile sfintite de arhierei, care au deplinătatea Harului îndemnăm pe credincioasele femeie aflate in necurăţie să le atingă, sa le calce? Vrând-nevrând când intri într-o biserică o atingi, te afli în ea, te încape în ea, te cuprinde mai mult decât o pot face buzele tale atingând icoana şi aerul pe care-l rspiri în Biserică este al ei. Nu intri pur si simplu într-o clădire ci intri într-un lucru sfinţit şi închinat lui Dumnezeu. Şi atunci..., cum rămâne cu dreptatea şi adevărul pe care-l propovaduim? Oare nu greşim? Trebuie să luăm în calcul şi acest aspect şi să avem atenţia mărită.
.......De ce scoatem pridvorul şi curtea Bisericii înafară, din sfera "lucrurilor sfinte şi sfinţite"? Pridvorul nu a fost sfinţit ca şi Biserica de acelaşi arhiereu şi nu face corp comun cu Biserica? Curtea Bisericii nu a fost sfinţită mai înaite de a se ridica Biserica tot de către arhiereu? Le putem întina sau spurca? Nu putem face pogorâminte noi preoţii de la rânduielile canonice şi de la cuvântul Scripturii, nu avem această putere, în schimb o poate face doar episcopul şi nici el decât pentru cazuri fortuite şi nicidecum ca regula generală anulând canoane.Numai un Sinod Ecumenic, o poate face dacă nu contravine unei porunci a lui Dumnezeu.

2.-FEMEIA IN STARE DE NECURATIE SE POATE RUGA.
.......Canonul permite femeii necurate să se roage: "dar este lucru neprihănit a se ruga...", dar nu în Biserică sau în pridvorul ei, bine înţeles, ci acasă. Canoanele nu opresc pe femeia in necurăţie să se roage, să postească şi să facă metanii în casa sa şi fără să atingă lucrurile sfinte din casă (icoane, cruce, candela, tamaie, aghiazma, untdelemn sfintit etc.).

3.-OPRIREA DE A SE ATINGE DE LUCRURILE SFINTEşi de sfintele Sfinţilor a celor necuraţi trupeşte şi sufleteşte .
Canonul 2 al Sf Dionisie vedem ca 3 lucruri le subliniază şi îndeamnă ca femeia necurată să ţină cont: 1.- De a nu intra in Biserică; 2.-Putinţa sau libertatea de a se ruga; 3- De a se opri să nu se atingă de nici un lucru sfânt.
Îi anunţ pe cei ce spun că nu avem canoane în care să se vorbească de interdicţia femeii de a nu intra în Biserică, că avem can.2 al Sf Dionisie, mai urmează şi altele să le prezint.
Îi avertizez pe cei ce îndrăznesc să zică că nu mai trebuie să ţinem cont de acest canon pentru că ar fi învechit, ca nu a fost încă scos sau abrogat din canonicitatea Bisericii Ortodoxe de către nici un Sinod Ecumenic şi este în vigoare , mai trebuie şi respectat cu supunere.
Să-şi aducă aminte preoţii că în Facultate au studiat Dreptul Canonic pentru a sti să îndrume corect pe credincioşi ca ei să se mântuiască.
părintele ioan

Comentarii

Nu exista comentarii pentru acest articol.


Adauga un comentariu

Pentru a adauga un comentariu trebuie sa fiti autentificat.

Iisus Hristos
Autentificare



Inregistrare
Recuperare parola

Vizitatori

Afisari azi: 1933
Afisari total: 11722050
Vizitatori online: 3

Magazin online
Newsletter

   

Articole recente
Scrie un articol